IT Service Manager till DEKRA Industrial

Stockholm eller Göteborg
Ansök senast 2021-02-07

Är du en person med fallenhet för att leda och inspirera andra?

Är du dessutom lösningsorienterad med en hands-on mentalitet?

Då kan du vara vår nya IT Service Manager! 

OM DEKRA 

Vi är ett av världens ledande provnings- och certifieringsföretag som betjänar kunder på alla kontinenter i 60 länder. Vi på DEKRA erbjuder teknisk kontroll för ökad person- och driftsäkerhet. Med innovativa tjänster bidrar vi till ökad säkerhet på vägen, på jobbet och i hemmet. Genom engagemang och nytänkande skapar vi tjänster till bästa värde för varje kund.

DEKRA Industrial erbjuder ett självständigt och utmanande arbete i en kundfokuserad verksamhet med ett tydligt fokus på utveckling. Du kommer att tillhöra en global koncern med stora resurser och möjligheter till internationellt arbete och deltagande i internationella projekt.

OM ROLLEN 

Rollen som IT Service Manager ingår i DEKRAs Globala IT-avdelning som består av närmare 700 anställda. Vi söker en person som vill ingå i ett globalt team för verksamhetsstöd inom IT. Rollen innebär att vara en nyckelspelare i arbetet med att supporta, förbättra, utveckla och effektivisera IT-området i DEKRAs svenska verksamhet. Du kommer att implementera och förvalta IT- och digitaliseringslösningar där du jobbar nära såväl systemägare, verksamhetsutvecklare som platschefer.

 I din roll som IT Service Manager ingår även arbetsuppgifter såsom:

  • Att ansvara för hela värdekedjan för systemleveranser
  • Att hålla kontakt med leverantörer och interna intressenter
  • Att upprätthålla systemdokumentation
  • Verksamhetssupport (2:nd och 3:rd line)
  • Projektledning

Vi värdesätter en person som har fallenhet för att leda och inspirera andra på ett prestigelöst sätt. I en stor global organisation som vår behöver vi någon som är drivande, initiativtagande och självgående och som på ett strukturerat sätt kan skapa och leda processer kopplat till vår digitaliseringsresa. 

Vi är flexibla och kan därför erbjuda att tjänsten utgår från antingen Stockholm eller Göteborg!  

OM DIG 

För att lyckas i rollen tror vi att du har:  

  • Bred teknisk kunskap inom IT: infrastruktur, applikationer, support 
  • Erfarenhet av molnplattformar (Azure, AWS eller Google Cloud)  
  • Helhetsperspektiv snarare än detaljkunskaper 
  • Förmåga att kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska 

Det är extra värdefullt om du även har:  

  • Kunskap inom Microsoft Power apps och Power automate
  • Kunskap inom ITIL 

Har du några frågor om tjänsten?

Välkommen att kontakta Carolina på carolina.mis@dekra.com

Ansökningar hanteras löpande, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2021-02-07.

Vi ser fram emot din ansökan!